Des de fa uns anys les campanyes d’educació per al desenvolupament dutes a terme en els nostres centres escolars tenen un denominador comú: el Consum Responsable, enfocat des de diferents punts de vista (l’alimentació, el medi ambient, la moda, etc.). Hem vist com els drets de milions de persones es vulneren a conseqüència dels nostres patrons de consum, principalment els de les societats que vivim en països enriquits.

En aquest curs volem ser propositius, convidant a l’alumnat de les nostres escoles a dur a terme una vida senzilla amb la qual gaudir de valors i experiències que no girin en exclusiva al voltant del consum, per no danyar el medi ambient ni perjudicar les condicions de vida d’altres persones al món.

Ens hem acostumat a saturar el nostre temps amb entreteniments sofisticats o carregats d’adrenalina que causen estrès i generen residus, traslladant aquest model de vida a la infància. Sembla que estem oblidant com gaudir del nostre temps d’oci, dels plaers senzills de la vida.

Durant aquest curs volem traslladar al nostre alumnat que hi ha una altra forma de viure i gaudir del nostre temps lliure, que respecta l’entorn i les persones i aprofundeix en valors com el respecte, la solidaritat, la convivència, la senzillesa o el contacte amb la natura.