Prevenció de l’embaràs en nenes i adolescents a Guatemala.

Aquesta exposició recull testimonis del projecte “Programa educatiu per la prevenció de l’embaràs en nenes i adolescents a centres educatius amb majoria indígena, a Guatemala”. 12 testimonis del projecte que expliquen el context en el qual es desenvolupa, les activitats i els resultats.
L’exposició consta de 12 fotografies de mida DIN A3 d’infants, mestres d’escola, directors de centres educatius, mares i tècnics del projecte acompanyades de text i un video resum de les entrevistes que es van realizar a terreny durant l’estiu del 2018.
Per més informació i reserves us podeu posar en contacte amb secretaria@fundacioproide.org o trucant al 93 237 71 80.

Relats a Dapong

Dapaong és l’epicentre del projecte més important de la Fundació PROIDE a Togo, on l’esforç incessant des de 1992 ha permès una nombrosa xarxa d’escoles rurals.
Aquest document gràfic vol acostar-nos a la quotidianitat de Dapaong a través de la visió particular de les seves gents. Serà amb l’ajuda dels personatges centrals que l’autor –Albert Farnós- construirà els relats d’aquesta història, intensificant un mosaic d’imatges i interpretacions. L’autor se centra en tres eixos temàtics –la ciutatla família i l’escola-, i fa sobretot èmfasi a aquest últim.
El treball, inaugurat el març de 2008, va comptar amb la col·laboració de la Direcció de l’Enseignement Catholique de la Diocèse de Dapaong, i d’una família local de cognom Lare.
Consta de 36 fotografies i un vídeo documental de 28 minuts.
Per a més informació i reserves, poseu-vos en contacte amb secretaria@fundacioproide.org.

Kemok Aatin. Aprendre a comprendre (a) Guatemala

“Aprendre a comprendre (a) Guatemala” vol acostar-nos a la realitat educativa rural del país i presentar-nos el programa de lectoescriptura eficaç bilingüe Kemok Aatin, una de les mesures aplicades per l’ONG PRODESSA, per encarar el problema existent en comprensió lectora en el país.

L’exposició posa el focus en el Dret a l’educació, una educació contextualitzada i crítica, dotada d’un fort component en valors i de comprensió de la realitat pròpia, per poder lluitar des de l’escola contra els models d’exclusió existents a Guatemala, ja sigui d’un grup social sobre un altre, d’un gènere sobre l’altre, o de l’ésser humà sobre la natura.

Aquesta nova educació a les llunyanies rurals del petit país centreamericà, busca el canvi social d’un país començant per la base, i contribuir així a superar el llast i la fractura social que van deixar 36 anys de conflicte armat i una llarga discriminació històrica sobre la població indígena.

La implementació del programa Kemok Aatin a l’àrea rural de Guatemala ha estat possible gràcies al suport institucional de moltes administracions que aposten per fer efectiu el dret a l’educació: Diputació de Lleida, Diputació de Girona, Ajuntament de Palamós, Ajuntament de Girona, Ajuntament de Figueres, Ajuntament de Sant Celoni, Ajuntament de Manlleu.

L’exposició consta de 20 quadres lleugers de 50x70cm.

La realitat de les nenes i les dones a Madagascar

Madagascar té cara de dona; de dona valenta i tenaç. Dona que a les seves espatlles porta en silenci la responsabilitat de seguir endavant.

A Madagascar, les dones són les que treballen el camp, alimenten la família i s’enfronten a la desnutrició, la baixa productivitat de la terra i les lleis que afavoreixen abans una empresa estrangera que a qui treballa el camp.

Són les que caminen quilòmetres amb els seus fills per portar-los al metge quan pateixen malària o diarrea i les que donen a llum, en la meitat dels casos, sense que les assisteixi un professional de la salut i havent anat només un cop al metge durant l’embaràs.

Sobre el paper, la Constitució de Madagascar prohibeix la discriminació per gènere. El Govern ha signat diferents convenis internacionals per a la protecció de les dones i ha prohibit el matrimoni de les noies abans dels 14 anys i establert els 18 anys com l’edat legal per casar-se, entre altres mesures. A la pràctica, però, la situació és ben diferent.

De tot això tracta l’exposició d’”Elles també tenen dret”, que consta de 20 quadres de 40x50cm.

Per a més informació i reserves, poseu-vos en contacte amb proidebages@fundacioproide.org.