El Voluntariat és el pilar bàsic de la major part de les accions de les entitats socials,simbolitzant així l’expressió d’una societat civil que entén que si cadascú subjecta a l’altre,estem fent el millor dels mons possibles.

El Voluntariat de PROIDE, gràcies al seu temps alliberat, realitza activitats d’interès general de forma solidària, desinteressada i gratuïta, a favor de la Promoció i el Desenvolupament de les persones i comunitats dels països empobrits, i en la sensibilització del seu propi entorn. L’objectiu final pel qual treballa és aconseguir una societat mundial més justa i igualitària.

La Fundació PROIDE ofereix a les seves bases socials i a la societat en general, la possibilitat d’integrar-se en els seus programes de voluntariat a les seves seus socials (Voluntariat Local) i en els seus programes de desenvolupament a països del Sud (Voluntariat d’ESTIU SOLIDARI i Voluntariat de LLARGA ESTADA).

El Voluntariat Local és concretament aquell que s’organitza a la Seu Central de PROIDE o a les seves Delegacions territorials, i també a les Seus-escola de les escoles lasal·lianes de Catalunya. PROIDE és el resultat de l’esforç de moltes persones que treballen de forma voluntària.

La nostra activitat repartida en àrees de treball, es compon de moltes i diverses activitats que requereixen continuïtat i millora constant dels processos. Les tasques en les quals es pot participar tenen a veure amb l’elaboració i gestió de projectes de desenvolupament, l’elaboració de materials educatius i preparació de campanyes de denúncia i solidaritat, accions de captació de fons de l’entitat o merchandising, gestió administrativa i comptable, accions de comunicació 2.0, accions relatives al pla de formació del voluntariat internacional, etc.

Si vols aportar el teu granet de sorra a allò que fem, mira els objectius de les diferents eixos de l’entitat i envia’ns un e-mail a proide@fundacioproide.org. Si t’ubiques a prop d’alguna Delegació territorial o tens vincle amb alguna escola de La Salle a Catalunya també pots fer PROIDE contactant amb els seus delegats.