Aquest curs 2021-22 amb la samarretade la Fundació PROIDEvolemcommemorar els 30 anys de la ONG  i tota la feina feta a tants països al llarg d’aquests anys. PROIDE aposta per l’educació com a eina transformadora per a aprendre sobre el món i transformar-lo a partir de petites accions.
Al llarg de 30 anys és molta la gent que ha format i formempart de PROIDE perquè creiem fermament que és a través de l’educació que podem reduir les desigualtats i crear un món més just. Però també som conscients de que aquesta feina és lenta i que cal ser constant, i per això,contem amb la col·laboració de les contraparts, altres ONG’s lasal·lianes, comunitats, laics compromesos amb la missió, voluntaris i professorat. I entre tots portem a terme aquesta acció transformadora.
És per aquesta raó que PROIDE va agafarcom a lemaun proverbi africà, després popularitzat per Eduardo Galeano, que diu així: “Molta gent petita, fent coses petites, en llocs petits, pot canviar el món”. Partint d’aquest lema, aquest any del 30è aniversari hem decidit modificar-lo una mica per tenir un lema propi de l’aniversari que és “30 anys fent coses petites”.
El disseny escollit aquest any vol il·lustrar aquestes petites accions, que de vegades sembla que no siguin res, però que poden transformar una cosa en una altra, i PROIDE vol canviar l’educació perquè aquesta sigui una acció transformadora, no només dels països del Sud Global amb els que treballem sinó també de les nostres escoles a Catalunya, perquè només entre tots, treballant en la mateixa direcció, aconseguirem aquests canvis que ens permetran deixar un món una mica millor del que l’hem trobat.
Us animem a totes i a tots a col·laborar amb la compra de la samarreta i/o l’estoig per tal de poder seguir 30 anys més, fent coses petites.
Fes la teva reserva abans del 15 de març a la teva escola més propera o a xarxa@fundacioproide.org!