Les societats de consum són societats que corresponen a una etapa avançada de desenvolupament industrial capitalista i que es caracteritza per la producció i consum massiu de béns i serveis. El consumisme està tan arrelat en cadascun de nosaltres que ens impedeix discernir entre les necessitats reals i les necessitats fictícies i imposades.

Però tot i això, vivim una etapa en la consciència ciutadana on estem més preparats que mai per comprendre les conseqüències i els impactes que el consum desmesurat genera sobre els recursos naturals i sobre les persones, especialment de societats del Sud. En aquesta tercera campanya educativa de Consum Responsable de les ONGD lasal·lianes, volem fer èmfasi sobre la necessitat de mesurar el nostre nivell de consum, en quantitat i qualitat, per preservar els Drets Humans. Cadascú de nosaltres pot ser un activista indirecte d’aquests, tan sols sent-ne conscient. Desitgem que aquesta campanya aporti aquesta llum.